Pozycjonowanie stron firmy, czyli o pozycjonowaniu stron internetowych

Warto mieć świadomość, że nie zawsze wyższa pozycja (zakładając ten sam koszt kliknięcia) jest lepsza. Nieraz okazuje się, że współczynnik konwersji W sposób statystycznie istotny zależy od pozycji reklamy: reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwania mają wyższy współczynnik konwersji, ponieważ użytkownicy świadomie klikają nagłówek reklamy, której treść ich zainteresowała.


Pozycjonowanie stron firmy http://mateuszkozlowski.pl/ zasługuje na uwagę

Niektórzy użytkownicy otwierają kolejno w zakładkach przeglądarki wszystkie wyniki z lewej strony (w tym reklamy nad i pod wynikami, pomijając te wyświetlane z prawej strony). Jest oczywiste, że takie kliknięcia są mniej wartościowe niż te, które wynikają z zainteresowania użytkownika daną reklamą w nakierowaniu na pozycjonowanie stron firmy.


Sytuacja bywa też odwrotna - wyższa pozycja reklamy jest bardziej skuteczna, niż mogłoby się wydawać. Tego typu zależność może zachodzić, jeśli użytkownikom zależy na czasie i klikają głównie reklamę wyświetlaną najwyżej (to normalne zachowanie, jeśli reklama ma atrakcyjną treść) i po zapoznaniu się z przekonującą ofertą firmy dokonują zakupu bądź innego pożądanego działania w odniesieniu do pozycjonowanie stron firmy/


Jest wtedy duże prawdopodobieństwo, że kliknięcia reklam umiejscowionych niżej są działaniem użytkowników, którzy kliknęli większość widocznych reklam na stronie wyników wyszukiwania i porównują oferty. Tego typu ruch jest wartościowy, jeśli oferta dostępna na stronie jest konkurencyjna W porównaniu do ofert innych reklamodawców. Występowanie obu wymienionych sytuacji jest zależne od wielu czynników, głównie od branży i trendów zachowań jej klientów.